SEM - Marketing ve vyhledávačích
SEM je zkratka z anglického Search engine marketing, volně přeloženo tato zkratka znamená "Marketing ve vyhledávačích". Služba SEM je určena především našim klientům, kteří se snaží o získání nových zákazníků, kteří hledají určitý produkt nebo službu. Cílem SEM je, aby uživatelé internetu, kteří hledají určité klíčové slovo či frázi, byla zobrazena textová nebo bannerová reklama, která bude směřovat na Vaši webovou prezentaci nebo eshop nabízející požadovaný obsah a informace.
SEM je použitelné na jakoukoli stránku, která má uživateli internetu co nabídnout. Marketingové nástroje se použijí všude tam, kde je potřeba nabídnout a prodat produkty či služby. Při použití SEM je dobře počitatelná ekonomická návratnost, tzn. změna Vašeho návštěvníka na Vašeho zákazníka (konverze).
Při použití SEM jde o placenou formu reklamy, kde se platí za každého příchozího návštěvníka na Váš web nebo eshopu určitá částka. Tato forma propagace se nazývá PPC (Pay Per Click) reklama, což je textová nebo banerová kampaň umístěná na placených pozicích přímo ve vyhledávačích (google, seznam, centrum, atd..). SEM může mít mnoho podob, vždy jde ale o placenou formu propagace. Nejběžnější model SEM je forma PPC nebo banerové reklamy.
Základní rozdíl mezi SEM a SEO je, že SEM nevyžaduje žádné aktivní úpravy na stránkách a výsledky tohoto způsobu propagace jsou aplikovatelné prakticky okamžitě a vždy záleží na finančních možnostech inzerenta. SEO je naproti SEM pravý opak – aby byl web nebo eshopu optimalizován pro vyhledání je třeba upravit zpravidla zdrojový kód, strukturu i obsah webu nebo eshopu.
SEM je použitelné na jakoukoli stránku, která má uživateli internetu co nabídnout. Marketingové nástroje se použijí všude tam, kde je potřeba nabídnout a prodat produkty či služby. Při použití SEM je dobře počitatelná ekonomická návratnost, tzn. změna Vašeho návštěvníka na Vašeho zákazníka (konverze).
Při použití SEM jde o placenou formu reklamy, kde se platí za každého příchozího návštěvníka na Váš web nebo eshopu určitá částka. Tato forma propagace se nazývá PPC (Pay Per Click) reklama, což je textová nebo banerová kampaň umístěná na placených pozicích přímo ve vyhledávačích (google, seznam, centrum, atd..). SEM může mít mnoho podob, vždy jde ale o placenou formu propagace. Nejběžnější model SEM je forma PPC nebo banerové reklamy.
Základní rozdíl mezi SEM a SEO je, že SEM nevyžaduje žádné aktivní úpravy na stránkách a výsledky tohoto způsobu propagace jsou aplikovatelné prakticky okamžitě a vždy záleží na finančních možnostech inzerenta. SEO je naproti SEM pravý opak – aby byl web nebo eshopu optimalizován pro vyhledání je třeba upravit zpravidla zdrojový kód, strukturu i obsah webu nebo eshopu.